A MESTER® Kft. vezetése felismerte, hogy a versenyképesség olyan
vezetési módszert igényel, amely az összes tevékenységi területen a
minőséget helyezi előtérbe. Ennek megfelelően megfogalmazott és deklarált a
társaság minőségpolitikája, amelyből néhány gondolatot ismertetünk:
A MESTER® Kft. vezetésének alapvető célja nagy használati értéket
képviselő, kifogástalan minőségű termékek tervezése, előállítása és
telepítése optimális nyereségszint elérése mellett.
Termékeink minőségét minden esetben a bel- és külföldi megrendelőink
igényei, a felhasználási célok, a biztonsági és környezetvédelmi előírások
határozzák meg.
A kifejezett és elvárt minőségi követelményeknek való megfelelés
érdekében bevezettük és működtetjük az ISO 9001 szerinti minőségbiztosítási
rendszert.
A rendszer hatékony működtetéséért, folyamatos fejlesztéséért a
minőségügyi vezető felelős, aki rendelkezik mindazon jogosítványokkal ami
szükséges a minőségi problémák megelőzéséhez, az előforduló nem megfelelőségek
gyors és szakszerű kezeléséhez.
A társaság minden munkatársa megfelelően felkészült a megrendelők
minőségi elvárásait folyamatosan kielégítő munkavégzésre.
A minőségbiztosítási rendszerünk és termékeink tervszerű fejlesztése,
munkatársaink folyamatos képzése, továbbképzése biztosítja megrendelőink
teljes megelégedettségét, társaságunk eredményes működését.
Minőségpolitikánk lényegét kifejező szlogenünk:
Szakmai felkészültség + folyamatos fejlesztés = MESTER® MINŐSÉG
Tervszerű, gondos előkészítő munkával, 1995-ben kidolgoztuk a
minőségbiztosítási rendszert az MSZ EN ISO 9001:1996 jelű szabvány
követelményei szerint.
A minőségbiztosítás első szintjeként, a szabvány minden szintjére
kiterjedő Minőségügyi kézikönyvben foglaltuk össze a folyamatszervezés
alapelveit.
A szükséges folyamatokat, az érvényességek és a felelősségi szintek
rögzítésével Minőségügyi Eljárási Utasítások tartalmazzák.
A tennivalók végrehajtásának módját és bizonylatolását Minőségügyi
Munkautasítások írják elő.
A minőségbiztosítási rendszer bevezetését követően a rendszer
felülvizsgálatára a TÜV Hannover KTI Kft.-t kértük fel.
A tanúsító felülvizsgálatra 1997 februárjában került sor. Az audit során
a minőségbiztosítási rendszer működését megfelelőnek ítélték.
A TÜV CERT tanúsítvány előnyei a piacon már érezhetőek.
A MESTER® Kft. elkötelezte magát a minőségi munka mellett, hiszen tudja,
hogy csakis Megrendelőinek teljes megelégedése esetén és Velük együtt lehet
sikeres.
A minőségi munka záloga a megfelelően kialakított minőségbiztosítási
rendszer, amelynek természetes előzményei voltak a korábbi években megszerzett
egyéb tanúsítványok:
·öntöttvas tagos kazánjaink (ÁEEF, KERMI) minősítése;
·hulladékégető berendezéseink (MBF) minősítése, gyártási engedélyei;
·hegesztőüzem alkalmassági tanúsítvány (MBF).
1. A felső vezetőség felelőssége
A MESTER® Kft. ügyvezetése minőség centrikus, piacorientált, a
minőségügyi rendszer követelményeinek megfelelő szervezetet alakított ki és
működtet. A szervezet működését rendszeresen felülvizsgálja és folyamatosan
fejleszti.
A minőségpolitikai célok megvalósítása érdekében az ügyvezetés a társaság
minden munkatársát kötelezi a minőségügyi előírások betartására.
Az Ügyvezetés felelős minőségbiztosítási képviselője a minőségügyi
vezető, aki a vezetőség tagja és rendelkezik azzal a szervezeti
függetlenséggel és hatáskörrel, amely az ISO 9001 szabvány követelményeinek
megfelelő minőségbiztosítási rendszer bevezetéséhez, hatékony működtetéséhez
és fejlesztéséhez szükséges.
2. Minőségügyi rendszer
A MESTER®Kft. olyan dokumentált minőségügyi rendszert hozott létre és
működtet, amely biztosítja az előírt minőségi követelményeknek való
megfelelést.
A minőségbiztosítási rendszer részét képező Minőségügyi Eljárási
Utasítások összhangban vannak a MESTER® Kft. stratégiai célkitűzéseivel,
minőségpolitikájával, figyelembe veszik a társaság tevékenységét és
szakembereinek felkészültségét.
A Minőségügyi Eljárási Utasítások hivatkoznak azokra a Minőségügyi
Munkautasításokra, amelyek az adott tevékenység végrehajtásának módszereit,
technikáját írják le.
Szükség szerint minőségügyi tervek formájában dokumentáljuk az adott
szerződésben vállalt kivitelezési tevékenység konkrét minőségi
követelményeinek kielégítési módját, a szükséges erőforrásokat és a
tevékenységi sorrendet.
3. A szerződés átvizsgálása
Az ajánlatkérések, megrendelések, szerződések átvizsgálása minden esetben
megtörténik annak érdekében, hogy a megrendelői minőségi igények teljes
mértékben kielégíthetők legyenek.
Alapvető szempontunk, hogy a megkötött szerződésekhez tartozó összes
dokumentum azonosítható és nyomon követhető legyen.
3.A műszaki tervezés szabályozása
A MESTER® Kft.-nél a műszaki tervezés főbb területei:
Hulladékégető és füstgáztisztító rendszerek;
Hagyományos épületgépészet;
Környezeti hatástanulmányok;
Statikai, építészeti tervezések.
A be- és kimenő adatokat, a tervezési szabvány és szabályzat, módszer
vagy egyéb dokumentum bázisának alapjait, az adatforgalom és a tervezés
dokumentálási és ellenőrzési követelményeit, a terv-jóváhagyás és módosítás
rendjét és az intézkedési jogosultságot rögzítjük.
A MESTER®Kft-nél kutatás-fejlesztési tevékenységet a hulladékégető
rendszerek hatásfokának és a környezet védelmének érdekében végzünk a piac
bővülése reményében, valamint a gázkazánok fejlesztését is folyamatosan
szinten tartjuk.
4.A dokumentumok és adatok kezelése
A kivitelezési tevékenység minőségével és a minőség-biztosítási rendszer
működésével kapcsolatos minden dokumentumot és adatot azonosítunk,
nyilvántartunk.
A dokumentumok és adatok kezelésének megfelelő szabályozása biztosítja,
hogy
az érvényes kiadások álljanak rendelkezésre a követelmények szerinti
minőség eléréséhez, a minőségügyi rendszer hatékony működéséhez;
az érvénytelen példányok kivonása mind a kiadási, mind a felhasználási
helyekről az érvénytelenítést követően azonnal megtörténik;
A jogszabályi előírások miatt vagy az ismeretek megőrzése céljából az
érvénytelen dokumentumok egy-egy példánya megőrzésre kerül, alkalmazva az
egyértelmű érvénytelenítő jelölést.
A dokumentumokban és adatokban a szükséges módosításokat annak a
szervezetnek a szakembere vizsgálja felül, illetve hagyja jóvá, amely
szervezet az eredeti felülvizsgálatot és jóváhagyást végezte.
5.Beszerzés
Társaságunk minden beszállítót és alvállalkozót (tervező, gyártó,
szerelő, szakipar, anyagszállító, stb.) értékel a szerződéses követelményeknek
való megfelelés szempontjából.
Az értékelés elsődleges kritériuma a potenciális partner
minőségképessége. Megrendelést csak az a beszállító, illetve alvállalkozó
kaphat, amelyik megfelel az értékelési kritériumoknak és szerepel a minősített
beszállítók és alvállalkozók listáján.
A beszállítók és alvállalkozók teljesítéseit folyamatosan ellenőrizzük. A
kapcsolatos észrevételeket dokumentáltan rögzítjük, elemezzük és értékeljük.
A megrendelő részére - megállapodás alapján - biztosított a beszerzett
termék ellenőrzése mind a beszállító, illetve az alvállalkozó, mind a
társaságunk telephelyén.
6. A megrendelő által beszállított termék kezelése
A társaság a megrendelő által a szerződés teljesítéséhez beszállított
terméket szakszerűen kezeli. A kezelési tevékenység kiterjed a megrendelők
által átadott tervekre, nyújtott információkra és adatszolgáltatásra
jellegüknek megfelelően.
A megrendelővel kötött külön megállapodás alapján gondoskodunk a termékek
szakszerű tárolásáról, megőrzéséről és karbantartásáról.
7. Azonosítás és nyomon követhetőség
Az alkalmazott azonosítási eljárások biztosítják a termékeknek a
vonatkozó dokumentumokkal való azonosítását a kivitelezés valamennyi fázisára
kiterjedően.
Az azonosításra alkalmazott jelölési módszerek összhangban állnak az
adott termék tulajdonságaival, funkciójával, fontosságával és alkalmasak a
minőségi állapot nyomon követhetőségének biztosítására.
8. Folyamatszabályozás
A Kft. főbb folyamatai:
a)Az ajánlatkészítés és szerződéskötés szakaszában kerülnek
megállapításra a termék, szolgáltatás minőségi követelményei.
b)Műszaki tervezés.
c)A gyártást, szerelést és ellenőrzéstervezést az építésvezető ügyvezetők
készítik el a mennyiségi, minőségi igények figyelembevételével.
d)A MESTER®Kft. a következő főbb termelési folyamatokat működteti:
·Hulladékégető és füstgáztisztító rendszerek műszaki tervezése,
telepítése, üzembe helyezése;
·Öntöttvas tagos kazánok gyártása, üzembe helyezése;
·Épületgépészeti rendszerek tervezése, kivitelezése, üzembe helyezése
e)Az ellenőrzés tevékenysége során a Kft. ügyvezetése rendszeresen
felülvizsgálja a folyamatok minőségképességét.
f)A termékminőség vagy mennyiségi jellemzők ellenőrzését és
összehasonlítását az előírtakkal a minőségügyi feljegyzések tartalmazzák.
g)Csomagolás, szállítás, tárolás, állagmegőrzés.
h)A karbantartási folyamatot karbantartási tervek, karbantartási
utasítások szabályozzák. A telepített gépek mellett megtalálhatók a kezelési
utasítások.
9.Ellenőrzés és vizsgálat
Átvételi ellenőrzés és vizsgálat során gondoskodunk arról, hogy a
beérkező terméket addig ne használják fel, amíg igazolásra nem kerül az előírt
követelményeknek való megfelelés. Az ellenőrzéseket és vizsgálatokat
szabályozó belső előírások tartalmazzák az ellenőrzési módszereket és az
elfogadási kritériumokat.
A termékeket folyamatosan ellenőrizzük és vizsgáljuk a gyártás, illetve
kivitelezés adott pontjain, melyet a technológia, műveleti
utasítás,minőségügyi terv határoz meg.
A végellenőrzés során a rendszerezett ellenőrzési és vizsgálati
feljegyzésekkel bizonyítjuk a termék minőségi paramétereinek megfelelőségét.
Csak olyan termék átadása, kiszállítása lehetséges, amelynél a vonatkozó
dokumentációban foglaltakat társaságunk maradéktalanul elvégezte és a
kapcsolatos minőségügyi feljegyzések hiánytalanul rendelkezésre állnak.
10. Ellenőrző, mérő- és vizsgálóberendezések
felügyelete
A termékek minőségi paramétereinek ellenőrzésére, mérésére megfelelő
pontosságú, folyamatosan karbantartott, az előírt pontossági vizsgálatoknak
alávetett ellenőrző, mérő- és vizsgálóberendezéseket alkalmazunk.
A kötelező hitelesítésű eszközöket az OMH kijelölt bázisán vizsgáltatjuk
be.
11. Ellenőrzött és vizsgált állapot
Az ellenőrzött és vizsgált állapot egyértelmű jelölésével biztosítjuk
annak megállapíthatóságát, hogy a szükséges ellenőrzések, vizsgálatok
megtörténtek és az adott termékfázis milyen mértékben felel meg a vonatkozó
követelményeknek.
12. A nem megfelelő termék kezelése
Biztosítjuk, hogy azon termékek, amelyek nem felelnek meg az előírt
követelményeknek, ne kerüljenek további feldolgozásra, kiszállításra. A nem
megfelelő termékeket azonosítjuk és lehetőség szerint elkülönítjük.
A kijavított vagy újra feldolgozott termékeket ismételt ellenőrzésnek
vetjük alá a vonatkozó előírásoknak való megfelelőség szempontjából.
13. Helyesbítő és megelőző tevékenység
A helyesbítő és megelőző tevékenység során a nem megfelelőségek okainak
kiküszöbölésével megakadályozzuk az ismételt előfordulást, lehetőség szerint
megelőzzük a nem megfelelőség kialakulását.
Az alkalmazott helyesbítő és megelőző intézkedések a problémák jellegének
megfelelőek és a fellépő kockázattal arányos mértékűek.
A megelőző tevékenység során a nem megfelelőségek lehetséges kiváltó
okait feltárjuk és intézkedünk a nem megfelelőségek kialakulásának
megelőzésére. A megelőző tevékenység fázisai megegyezhet a helyesbítő
tevékenységnél ismertetett fázisokkal.
14. Kezelés, tárolás, csomagolás, állagmegőrzés és kiszállítás
Társaságunk gondoskodik arról, hogy a termék felhasználásig vagy
kiszállításig a kezelés során megőrizze minőségét, használati alkalmasságát.
Megfelelő tároló helyeket, raktárhelyiséget biztosítunk a termékek
felhasználás és kiszállítás előtti szakszerű tárolására.
A termékek raktári forgalma szabályozott és dokumentált.
A termékek tárolása során a gyártás, kivitelezés minden fázisában és
végellenőrzést követően megakadályozzuk a termék károsodását vagy
minőségromlását.
A termékek csomagolása és a csomagoláshoz kapcsolódó jelölési módok
szabályozottak.
15. Minőségügyi feljegyzések kezelése
A minőségügyi feljegyzéseket oly módon készítjük, azonosítjuk,
rendszerezzük, tároljuk és kezeljük, hogy segítségükkel könnyen és
egyértelműen igazolni lehessen az előírt követelmények teljesítését, a
minőségügyi rendszer hatékony működését.
A feljegyzéseket úgy tároljuk és őrizzük, hogy biztosított legyen a
könnyű hozzáférhetőség, megelőzhető legyen a feljegyzések károsodása,
elvesztése.
16. Belső minőségügyi felülvizsgálatok
A belső minőségügyi felülvizsgálatok során rendszeresen ellenőrizzük a
minőségügyi rendszer alkotóelemeinek a vonatkozó utasítások szerinti
működését, a működés hatásosságát.
A felülvizsgálatok végrehajtása éves audit terv alapján történik.
Az éves felülvizsgálati terv átfogja a minőségügyi rendszer összes alkotó
elemét.
A felülvizsgálatokat a vizsgált szakterülettől független, az auditálás
elvégzésére felkészült auditori megbízólevéllel rendelkező szakemberek végzik.
A felülvizsgálatról készült jegyzőkönyv tartalmazza az objektív
bizonyítékokkal alátámasztott nem megfelelőségeket, azok lehetséges okait és a
javasolt helyesbítő tevékenységet.
A visszaellenőrzés eredményét minden esetben dokumentáljuk.
17. Képzés
A megrendelői igények magas minőségi szintű kielégítése érdekében
folyamatosan gondoskodunk a minőséget befolyásoló tevékenységet végző
szakembereink célirányos képzéséről,valamint tovább-képzéséről.
Minden olyan munkakörrel kapcsolatosan, melyeknek ellátásához speciális
ismeretekre van szükség, meghatároztuk a követelményeket.
A dokumentált képzési igények és követelmények alapján éves képzési
tervet készítünk. A képzési rendszer alapvető eleme a minőségügyi oktatás, a
minőségtudat folyamatos fejlesztése.
Az új munkatársak felvételi oktatásának része a minőségpolitika, és a
minőségügyi rendszer megfelelő szintű ismertetése.
18. Vevőszolgálat
A vevőszolgálati tevékenység során elősegítjük termékeink szakszerű
alkalmazását, biztosítjuk az esetleges megrendelői reklamációk
megismétlődésének megakadályozását. A termékeink szakszerű használatát
szabatos kezelési, használati leírásokkal, személyes tanácsadással
biztosítjuk.
A megrendelői reklamációkat minden esetben körültekintően kivizsgáljuk,
értékeljük. Az értékelés által feltárt hiányosságok esetén a szükséges
helyesbítő intézkedéseket azonnal meghatározzuk és végrehajtjuk, bevezetésük
hatékonyságát minden esetben visszaellenőrizzük.
19. Statisztikai módszerek
A termék előállítási folyamat szabályozásához, a folyamat- és a
termékjellemzők ellenőrzéséhez és igazolásához célszerűen megválasztott
statisztikai módszereket alkalmazunk.
Az egyes statisztikai módszerek alkalmazása dokumentált, a feladatok és
felelősségek meghatározottak.